Platy v potravinářství byly vždycky nižší než v jiném průmyslu. Nedokážeme promítnout navyšování platů tak efektivně do nárůstu cen výrobků, říká v rozhovoru pro HN šéf jednoho z největších českých masokombinátů MP Krásno Karel Pilčík. "Naši odběratelé, tedy obchodní řetězce, se brání," dodává šéf výrobce uzenin či šunek z Valašského Meziříčí.

V branži se pohybuje téměř padesát let a pokaždé ho naštve, když někdo nemluví o řeznících dobře. A přestože se obor změnil a firma ze Zlínska každoročně investuje desítky milionů korun do moderní výroby, víc než kdy dřív ji trápí nedostatek lidí. Podnik proto začal zaměstnávat Mongoly nebo Maďary. "Pokud by tady zítra bylo tři tisíce řezníků, firmy v našem oboru jim dají práci," tvrdí Pilčík.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru