Absolventi technických a IT oborů vstupují na pracovní trh s velkými očekáváními, i když mnohdy ještě nemají jasno, na co se chtějí v rámci svého oboru specializovat. V tom se jim snaží vyjít maximálně vstříc firmy. Vědí, že vysokoškoláků s čerstvým diplomem z technické školy je málo a že mají široké, byť teoretické znalosti. Proto o ně podniky bojují už během studií. "Kdyby firma vypsala pozici a čekala, že se na ni někdo přihlásí, bylo by docela těžké někoho najít. Je potřeba shánět mladé lidi už během studia," říká Vladimír Kulla, ředitel vývojového a prototypového centra společnosti Siemens ČR.

Atraktivní firmy jako Google, Microsoft nebo Siemens to mají snazší. Každá větší společnost nabízí stáže pro studenty a absolventy, kteří si mohou vybrat z nespočtu specializací. Ty menší musí být vynalézavější, aby se jim podařilo oslovit ty nejlepší.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se