E-shop Pilulka.cz získal v poslední době několik cen, například poradenská kancelář Deloitte jej ve svém žebříčku nejrychleji rostoucích mladých firem v regionu střední Evropy označila za vycházející hvězdu. Zakladatelem lékárenského obchodu, pod který spadá i síť několika desítek kamenných lékáren, je známý internetový podnikatel Martin Kasa.

Ten v minulosti vydělal stovky milionů na prodeji portálu Kasa.cz, s nímž se zařadil mezi nejvýraznější průkopníky webového nakupování v Česku. V obsáhlém rozhovoru pro Hospodářské noviny sedmatřicetiletý Kasa popisuje, jak se jeho firmě Pilulka.cz daří, jaké s ní má plány, proč se přestal věnovat start-upům i jak vnímá podnikatelské prostředí v Česku.

Kiwi.com je nejrychleji rostoucí technologickou firmou střední Evropy, vycházející hvězdou pilulka.cz

HN: Jak se pro Pilulku zatím vyvíjí letošní rok?

Je to nejúspěšnější rok v její historii, rosteme o více než 70 procent. Jsme nad plánem. Rosteme jak v oblasti on-line, tak v kamenných lékárnách.

HN: V penězích to znamená co?

Loni byly vlastní tržby 480 milionů, letos je očekáváme mezi 600 a 700 miliony korun. Provozujeme ještě franšízový koncept, tedy cizí lékárny se značkou Pilulka. S nimi dohromady budeme mít letos tržby kolem 1,1 miliardy korun.

HN: Kolik lékáren je přímo vašich?

Přímo našich je 31 a kolem 40 jsou franšízy.

HN: To asi není konečné číslo, že?

Letos bychom se chtěli dostat ke stovce lékáren, možná mírně pod ni. Ale určitě není rozhodující jenom kvantita. Nechceme za každou cenu kupovat lékárny, jen abychom naplnili strategii expanze, důležité je, aby zapadly do našeho konceptu a byly pak dlouhodobě ziskové.

HN: Kupujete spíše existující lékárny, nebo budujete nové?

Většinou kupujeme už existující lékárny, které pak upravíme, některé jsme i přesunuli na lepší adresu. Snažíme se je optimalizovat. Ekonomicky vychází lépe koupit už existující lékárnu a třeba ji předělat, než vybudovat úplně novou.