Americký výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo ve třetím finančním čtvrtletí zvýšil čistý zisk téměř o osm procent na 2,14 miliardy dolarů (zhruba 47 miliard korun). Oznámila to ve středu firma. K růstu zisku přispěly nižší náklady a silnější poptávka po produktech divize Frito-Lay, která vyrábí kukuřičné lupínky, brambůrky a další drobné pochutiny.

Zisk na akcii vzrostl na 1,49 dolaru z 1,37 dolaru před rokem. Bez zahrnutí mimořádných položek činil 1,48 dolaru. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 1,43 dolaru.

Celkové příjmy společnosti se ve třetím čtvrtletí, jež skončilo 9. září, zvýšily o 1,3 procenta na 16,24 miliardy dolarů. Tržby divize Frito-Lay vzrostly o 3,2 procenta.

Tržby severoamerické nápojové divize, která je největší součástí podniku, se však propadly o 3,4 procenta. K poklesu přispěly slabé výsledky značky Gatorade.