Smlouva dohodnutá po telefonu by měla být platná až ve chvíli, kdy ji klient podepíše. Jde o jedno z hlavních opatření, se kterými počítá nový zákon o ochraně spotřebitele, jehož záměr včera podpořila vláda. Lidé by tak byli lépe chráněni třeba proti praktikám takzvaných šmejdů a nemuseli by platit za služby, které si výslovně neobjednali. Týkalo by se to ale také smluv o telekomunikačních službách, které firmy často přes telefon prodávají.

Zákazníky nyní v Česku chrání občanský zákoník a zákon o ochraně spotřebitele. To v řadě případů vede k dvojímu přístupu k jejich ochraně. Například pokud se jedná o místo, kde mohou lidé reklamovat zboží. Občanský zákoník i zákon o ochraně spotřebitele nabízejí odlišný výklad, což vede k nejasnostem.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.