Už není třeba vydávat nové desky, aby kapela mohla vyrazit na turné a vyprodávala stadiony. Právě teď to dokazují irští U2. Protože jejich nejslavnější album The Joshua Tree letos slaví třicátiny, Bono a spol. ho oprášili a vyrazili na reprízu turné z roku 1987. Komerčně je to skvělý tah: všech pět desítek vystoupení se rychle vyprodalo, průměrné tržby z jednoho koncertu překračují šest milionů dolarů. Podobně tomu bylo před šesti lety, kdy Irové na turné 360° Tour utržili téměř tři čtvrtě miliardy dolarů, což je rekord v dějinách rocku. Letošní koncerty jsou pompézní audiovizuální hody. Za kapelou je obří, 60 metrů široká obrazovka, na níž se promítají nádherné filmové obrazy ilustrující přehrávané songy. Tahle obrazová vymazlenost jde ale na úkor pestrosti vystoupení − setlist je v každém městě téměř stejný. Dokonce ani minulý týden v domovském Dublinu nezahráli U2 nic navíc. Zazní ale všechny nejslavnější hity, které masové publikum léta zná. Funguje to skvěle. Poptávka po retru je v současnosti velká a U2 ji správně vyhmátli. Proč jít na trh s novou kožešinou, když za tu starou se platí miliony dolarů?

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.