Francouzská automobilka Renault Group, druhá největší v Evropě hned za Volkswagenem, zvyšuje letos prodej zhruba čtyřikrát rychleji, než roste celosvětový trh s novými vozy. Vede si tak mnohem lépe než ostatní výrobci masových modelů. Během prvního pololetí jí odbyt meziročně stoupl o 10,4 procenta na 1,88 milionu vozů.

"Letos dosáhneme historického rekordu. Naše strategie spočívající v rozsáhlé obměně modelů a globální expanzi přináší výsledky," cituje agentura Reuters Carlose Ghosna, šéfa Renaultu. Tomu se osvědčuje spolupráce s japonským Nissanem, s nímž uzavřel obchodní alianci v roce 1999. A ta na rozdíl od jiných spojení v automobilovém byznysu, která se nepovedla (například Volkswagenu se Suzuki), funguje velice dobře.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se