Jízdenku na vlak do Berlína, který ale nejezdí, prodaly České dráhy novináři Tomáši Poláčkovi. Ten má se svým čtyřletým synem odtud brzy odpoledne odlétat do New Yorku. Když ale dorazil o půl páté ráno na nádraží Praha-Holešovice a vlak nebyl uveden na informační tabuli, zeptal se pokladního.

"Ten někam zavolal a po deseti minutách mi sdělil, že jde o omyl Českých drah, který se skoro nikdy nestává. Výjimečně se jim dostal do systému neexistující vlak," popisuje Poláček na svém Facebooku a dokládá to i jízdenkou, za kterou zaplatil 1715 korun plus 268 korun za místenky.

Absurditu všeho umocnilo to, že mu vzápětí dorazila SMS od Českých drah, že vlak, který má odjíždět ve 4:54, jede načas. "Váš vlak EN 436 jede včas, na trase nejsou žádná omezení provozu," dorazilo mu deset minut před plánovaným odjezdem.

Stanovisko Českých drah HN zjišťují. "Stále to prověřujeme," uvedla mluvčí drah Monika Bezuchová, která ani po více než dvou hodinách nebyla schopna říct, kdy dá k uvedenému případu stanovisko a zda – pokud mu letadlo kvůli chybě drah uletí – zaplatí Poláčkovi náhradní spoj.

Že je něco v nepořádku, ukazuje už detail spoje v systému IDOS, kde je daný vlak stále uveden. Úsek 63 kilometrů z Děčína do Drážďan totiž podle něj zdolá za pouhých šest minut – tedy několikanásobně rychleji, než jezdí vlaky TGV. A pohled do jízdního řádu německých drah vše vysvětluje: vlak podle něj odjížděl z Holešovic už ve 4:15.

České dráhy následně omyl přiznaly. Podle nich došlo k chybě na straně společnosti Chaps, která má na starosti informační systém jízdního řádu. "Omylem došlo k zanesení plánované výluky ze srpna na červenec, a vlak tedy jel v pravidelném čase (dříve), nikoliv podle výlukového jízdního řádu, podle něhož byl vydán jízdní doklad," uvedl mluvčí Radek Joklík. Pokud by tím některému zákazníkovi vznikla škoda, má se obrátit na zákaznický servis drah. "Opatření, aby k podobné situaci znovu nedošlo, se společností Chaps řešíme," dodal.

Poláček nakonec musel jet skoro o dvě hodiny později následujícím spojem. Nakonec by měl letadlo stihnout, náhradní vlak neměl zpoždění a na letišti bude asi hodinu před odletem. "Schválně jsem si dal rezervu, abych byl na letišti o tři hodiny dřív," uvedl pro HN.