Cestu k budově v průmyslové zóně na okraji Rajhradu ukazuje jen cedule s ručně psaným nápisem "pivovar". Uvnitř právě bez vážnějších závad proběhla kontrola bezpečnosti práce, což potěšilo oba spolumajitele minipivovaru Duck and Dog: sládka Pavla Macháně, vystudovaného biochemika s doktorátem z brněnské Mendelovy univerzity, i Petra Mifka. Ten jako obchodník se stavebninami (a otec Macháňovy přítelkyně) rozjezd společného podniku financoval, s nápadem vařit svrchně kvašená piva ale přišel jeho mladší kolega. "Výstupem vědeckého studia by měl být vědec, ale já jsem vždycky měl blíž k praxi. Díky pivu jsem dokončil studium, je to silný motivační prvek," říká Macháň.

V Česku méně obvyklý pivní typ ochutnal poprvé před šesti lety, když mu jej sestřenice přivezla z výletu do Spojených států. Zachutnal mu a rozhodl se, že si ho zkusí uvařit sám. "Zjistil jsem, že pivo nemusí být jen klasický český ležák. Nějaká svrchně kvašená piva už byla k dostání i u nás, ale nabídka byla velmi omezená, tak jsem se do toho pustil," vzpomíná. Z reakcí kamarádů usoudil, že pivo má úspěch a mohlo by se prodávat. Šel proto na zkušenou do vyhlášeného brněnského minipivovaru Lucky Bastard a v roce 2015 zahájil provoz vlastního minipivovaru spolu s Petrem Mifkem.

600 respondentů

oslovili majitelé minipivovaru při hledání názvu. V průzkumu zvítězil Duck and Dog.

440 hektolitrů

svrchně kvašeného piva uvařili v roce 2016, kdy pivovar začal fungovat v nových prostorách. Letos se chtějí dostat na 600 hektolitrů.

300 lahví

naplní v Duck and Dog ručně každý den. Většinu piva ale prodávají v sudech.

Partner v podnikání si cestu ke svrchně kvašeným pivům hledal déle. "Člověk se do toho musí vpít, není to tak, že bych se napil a hned mi to chutnalo. Když jsem dával ochutnat kamarádům, říkali, že se to nedá pít," vzpomíná.

Pivovar původně stál v Sokolnicích, tamní prostory ale nevyhovovaly a kromě toho byl hned vedle další mini­pivovar. Duck and Dog se tedy před rokem a půl přesunul do Rajhradu. "Je tady dobrá dopravní dostupnost a je to levnější," říká Mifek, podle nějž se investice do rozjezdu minipivovaru pohybovaly kolem čtyř milionů korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Pivo není jenom klasický český ležák, řekli si v Rajhradě a začali vařit svrchně kvašená piva.
  • Název i logo má symbolizovat spojení neslučitelného. Oboje je výsledkem pečlivého marketingu.
  • Minipivovar je v provozu dva roky, ale získal si řadu fanoušků.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.