Čínské tržby jihokorejské automobilky Hyundai Motor se v květnu meziročně propadly o 65 procent a klesají již třetí měsíc za sebou. Na vině je politické napětí mezi oběma asijskými zeměmi, které vyvolalo rozmístění amerického protiraketového štítu THAAD v Jižní Koreji, napsala agentura Reuters. Společnost údaje o tom, jak si v Číně vede, sama nezveřejnila. Reuters cituje korejskou poradenskou společnost Samsung Securities.

Hyundai prodalo minulý měsíc v Číně jen 35 100 vozů, loni ve stejném období to bylo 100 328 aut. Její výsledky ostře kontrastují s dvojcifernými čísly růstu, ze kterých se na čínském trhu v květnu těšili konkurenti - japonská Honda Motor a švédské Volvo Car Group, jež vlastní čínská firma Geely.

Neuspokojivé výsledky Hyundai a její sesterské značky Kia na čínském trhu mohou podle analytiků vést k tomu, že firmy v roce 2017 již třetím rokem nedosáhnou vytčeného prodejního cíle. Automobilky podobně jako ostatní korejské firmy doplácejí na odvetná opatření Číny, která se obává, že radar systému THAAD ohrožuje její bezpečnost.

Vzniklé politické napětí se přidružilo k vnitřním problémům společností Kia a Hyundai na čínském trhu. K nim patří nízká obeznámenost Číňanů s jejich značkami a fakt, že v zemi nenabízejí žádnou řadu sportovně-užitkových vozů.

Samsung Securities odhaduje, že se prodej nevzpamatuje před čtvrtým čtvrtletím. Na toto období roku Hyundai plánuje uvést na trh modernější verzi vozu Hyundai ix35 SUV, která má být o 10 000 (34 600 Kč) až 20 000 čínských jüanů levnější než její předchůdce.