Pod okny kolem šedejch domů Evropu odděluje viadukt, zpívá Ivan Hlas ve svém nejslavnějším hitu Karlín.

Atmosféru periferní pražské čtvrti devadesátých let vystihla píseň poutavě a přesně. Funkci legendárního železničního mostu, kterému se dnes říká podle jeho rakouského stavitele Negrelliho viadukt, ale písničkář pojal trochu svérázně.

Ojedinělá dopravní stavba tvořená klenutými oblouky z pískovce a žuly totiž Karlín s Prahou a potažmo Evropou od začátku spíš spojovala.

Téměř 170 let, během kterých po kolejích nad pražskými ulicemi i řekou Vltavou projížděly desítky vlaků denně, se však na stavu díla logicky podepsalo. Viadukt, který byl ve své době výjimečnou železniční stavbou − až do roku 1910 to byl nejdelší evropský most −, je dnes silně zchátralý. Ničí ho zejména zatékající voda, hyzdí nevzhlednost desítek zabudovaných garáží, dílen a sprejerských výtvorů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.