Nápojářské skupině Kofola klesly v prvním čtvrtletí tržby meziročně o 8,4 procenta na 1,34 miliardy korun. Bez započtení hospodaření v Polsku by ale tržby o 0,4 procenta vzrostly. Z loňského provozního zisku 26,3 milionu korun se Kofola meziročně dostala do provozní ztráty 57,7 milionu korun, což představuje pokles o 319,5 procenta. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) skupině klesl o 48,7 procenta ze 153,8 milionu korun na 79 milionů korun. Kofola to uvedla ve čtvrtek v tiskové zprávě.

Hospodářský výsledek je podle finančního ředitele skupiny Daniela Buryše v souladu s očekáváním firmy. "Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho byznysu v Polsku, investice do mezd zaměstnanců, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů," uvedl Buryš. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak podle něj adriatický region, kde tržby vzrostly o 16,4 procenta.

Finanční ředitel uvedl, že ceny surovin a změna kurzu, kterou je v Polsku třeba dotáhnout, budou hospodaření Kofoly pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. "Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice, chorvatského Studenacu, do skupiny," uvedl Buryš.

Kofola uvedla, že značka UGO je největším skokanem v portfoliu skupiny. Značka, pod níž se prodávají čerstvé nápoje a saláty, potvrdila podle firmy velmi silný potenciál. Její tržby narostly meziročně o 19 milionů korun, což představuje 31 procent. Kofola chce růst značky UGO podpořit akvizicí výrobce čerstvých salátů, v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. To by podle Buryše mělo značce pomoci lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Související