Vedle Teska se v posledních letech podařilo slibně nastartovat on-line prodej potravin také třem e-shopům. Rohlík, Košík a Koloniál nyní promýšlejí, jakým směrem dál rozšířit svůj byznys, který je v současnosti nejrychleji rostoucí oblastí českého maloobchodu.

Hlavní hráči dále rozšiřují rozvozové oblasti a zavádějí nové doplňkové služby. Společným problémem je ale vytížení jejich logistického systému, který zažívá dvě špičky − ráno, kdy lidé odcházejí z domova do práce, a večer, kdy z ní přicházejí. Přes den jsou tak vozy i sklady využité jen částečně. Tuto mezeru by mohl během dne zacelit rozvoz do firem − do kanceláří, na úřady, do hotelů nebo restaurací.

"Startujeme platformu, která bude čistě pro B2B. Pracujeme na tom de facto sedm měsíců. Vnímáme to jako zajímavou příležitost na trhu. Je to přirozené rozšíření našeho byznysu," uvedl šéf Košík.cz Jakub Šulta na konferenci Zóna Logistika. Firma už sice rozvoz do firem nabízí, jeho podíl na celkových tržbách se ale pohybuje jen kolem osmi procent. Díky nové platformě by se mohl podle plánů e-shopu zvýšit až na čtvrtinu.

"Ukázalo se, že příliš spoléhat na lidi je trochu ošemetné, takže určitě teď budeme víc tlačit na všechno, co lze udělat strojově."

Na podobném projektu pracuje i Koloniál.cz, jak uvedl jeho marketingový ředitel Ondřej Tomeš. Společnost už také rozvoz do firem částečně nabízí, přičemž roste o něco rychleji než doručování na soukromé adresy, proto se nyní hodlá na něj více soustředit.

E-shop Rohlík.cz se zatím nechystá vstoupit razantněji do této oblasti. "Zatím náš byznys roste takovým tempem, že spíš máme problém, abychom to měli kde uskladnit, připravit a rozvést včas. Rozhodně ale další potenciál naší logistiky tady je a bylo by divné, kdyby ho v budoucnu nikdo z nás nezačal využívat," říká Ladislav Bárta, business development director Rohlík.cz.