Během prvního čtvrtletí tohoto roku vzrostl český trh s osobními auty o 14 procent, Škoda však zaznamenala meziroční pokles o procento. Značka je v tuzemsku stále suverénní jedničkou, její tržní podíl však klesl pod 30 procent. Ve srovnatelném loňském období přitom ještě přesahoval třetinu.

Domácí automobilka ztrácí zákazníky z řad fyzických osob. Rodinám prodala za první tři měsíce letošního roku o devět procent méně automobilů než loni, zatímco celkově tato část trhu o devět procent vzrostla.

Škoda bývala pro Čechy synonymem pro slovo auto. Dnes však růst prodeje fyzickým osobám zaznamenávají zejména Hyundai, Dacia, Kia, Toyota, Peugeot, Opel a Renault. Za úspěchy značky Hyun­dai sice stojí hlavně zlevněný model ix20, jehož výroba končí, trend je však zřejmý: Okřídlený šíp už není pro české domácnosti automatickou volbou. O každého zákazníka je tu zapotřebí usilovně bojovat.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.