V roce 2002 zazvonil v pražské kanceláři Karen Feldmanové telefon. Volal interiérový designér vozu Rolls-Royce Phantom se zakázkou na sadu sklenic, ale mladá americká podnikatelka si nejdříve myslela, že si z ní někdo dělá legraci. Její tehdy čtyřletá firma Artěl Glass dosud prodávala české sklo obchodním domům v USA a v západní Evropě a Feldmanová nečekala, že by světoznámá britská automobilka sama od sebe projevila zájem o její zboží. "Ale skutečně volal designér Phantomu. Viděl náš stánek na veletrhu a ptal se, jestli bychom vyrobili karafu a sklenice na whisky a na šampaňské," vzpomíná.

Zakázka od výrobce luxusních vozů znamenala pro Artěl Glass průlom. Zanedlouho po Rolls-Roycu zařadily její luxusní, precizně zpracované sklenice inspirované historickým českým designem do svých kolekcí i značky Gucci, Giorgio Armani a další. "Byl to trh, který přišel za námi a na který jsem původně vůbec nemyslela," říká podnikatelka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.