Hodinářský veletrh ve švýcarské Basileji včera odstartoval světovým rekordem. Na úvod Baselworldu představila společnost Bulgari své Octo Finissimo Automatic − s pouhými 5,15 milimetru nejtenčí automatické hodinky planety. Hospodářské noviny se krátce před zahájením veletrhu sešly s šéfem hodinářské divize italské firmy Guidem Terrenim, který nám prozradil, že se to se švýcarským hodinářským průmyslem má stejně jako s italskou gastronomií: "Má-li být produkt nadčasový, musí jednotlivé ingredience vynikat. V žádném případě je nesmíte utopit v omáčce."

HN: Vedení hodinářské divize Bulgari jste převzal v době krize. Nepomohlo vám to ke změnám, které jste ve společnosti hned po svém příchodu odstartoval?

Pomohlo. Krize pro mě představovala ideální příležitost k tomu, vysvětlit vedení, jak chci tuhle bouři přečkat a jak bychom měli vypadat, až ustane. Řada lidí v takový moment začne taktizovat − šetřit, propouštět, vymýšlet nové, často levnější produktové linie − a to je podle mého názoru obrovská chyba. Protože právě v momentě, kdy nastanou problémy, je třeba si uvědomit, kým člověk je, kde jsou jeho kořeny a na jakých pilířích chce postavit budoucnost.

HN: Jak jste tedy firmu změnil?

V první řadě jsme se začali soustřeďovat na několik málo ikonických produktů jako Serpenti, Octo a Lucea a vypustili všechny ty zbytečné věci kolem, které nás jen brzdily a mátly jak novináře, tak zákazníky. Jsem první manažer, do jehož zodpovědnosti spadá také design. Propojit strategii s kreativitou je v dnešní době klíčové. Nemůžete dnes nechat vývoj produktu na nějakých externích marketingových studiích. Přišli byste o autentičnost, která je v tomto průmyslu jedním z hlavních prodejních artiklů. Nakonec jsem přivedl všechny dodavatelské společnosti pod jednu střechu a založil samostatnou entitu Bulgari Horlogerie. Jsme tak mnohem flexibilnější a především: jsme pány našeho vlastního času. To je k nezaplacení. A o to cennější v hodinářském průmyslu, kde platí pravidlo, že každých sedm let musíte čelit krizi.

Bulgari

Společnost, která sídlí v Římě, se již od roku 1884 zabývá výrobou exkluzivních klenotů. Dnes je Bulgari globální společností s širokou nabídkou luxusního zboží a služeb, počínaje šperky, hodinkami, módními doplňky přes parfémy, péči o pleť až po špičkové hotely a resorty.

HN: O čem je ta aktuální?