V posledních letech má kosmická agentura NASA zajímavou strategii, jak na sebe upoutávat pozornost: dlouho dopředu oznámí, že se chystá sdělit přelomový objev, a když se natěšený svět dočká, ukáže se, že objev zase tak přelomový není. Jenže to vědí jen ti, kteří se problematikou zabývají hlouběji, takže o publicitu je postaráno.

Zatím poslední ukázkou byl objev tří "planet podobných Zemi" − které se jí ve skutečnosti skoro jistě podobají ještě méně než Měsíc. Obíhají kolem červeného trpaslíka, což je typ hvězdy, který má do našeho Slunce zatraceně daleko. A podle toho tyto planety nejspíš vypadají. Proč, to by bylo na dlouhé vysvětlování, ale důležité je něco jiného: NASA to neudělala poprvé. Loni dopředu oznámila přelomový objev tekoucí vody na Marsu, který ve skutečnosti žádnou novinkou nebyl. A roku 2010 dokonce stejně bombastickým způsobem ("budou se přepisovat učebnice") prezentovala objev mimozemského života v kalifornském jezeře, z něhož se vyklubal omyl (mnozí mluví spíš o podvodu).

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.