Japonská mediální agentura Dentsu loni začala testovat billboardy, které umí rozpoznávat kolemjedoucí auta. Řidičům se díky tomu zobrazuje reklama, která "padne" přesně k jejich vozům. Majitelé luxusních limuzín se dozvědí o nabídce exotické dovolené, střední třída dostane tip na supermarket se zaručeně čerstvými potravinami a postarším autům možná zase přijde vhod kontakt na nejbližší servis.

Společnost Yahoo! chce jít ještě dál. Nechala si patentovat billboard, který slyší. Firma si od toho slibuje, že bude umět poznat, o čem se lidé baví. Tomu pak chce uzpůsobovat zobrazovanou reklamu. Oba příklady jsou součástí širšího trendu. Reklama na míru je už zcela běžná na internetu. Z historie prohlížeče není problém poznat, co nás zajímá, a tomu uzpůsobit reklamní sdělení. Rozvoj moderních technologií a sběr velkých dat však začíná umožňovat i "lustrování" lidí přímo na ulici, a tím pádem jejich lepší oslovování venkovní reklamou.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Velká data umožňují lépe cílit obchodní sdělení, zpřesňují zásah billboardů a letákových kampaní.
  • V internetové reklamě je zase trendem propojování dat z různých zdrojů.
  • Obchod s daty omezuje regulace i obava firem z rozhněvání spotřebitelů.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.