Každá země a každá doba má své "zašlapané projekty", a platí to i o dnešní České republice. Některé záměry vycházely od počátku z mylných předpokladů, jiné narazily kvůli změně akcionářů, finanční krizi či terorismu. Oproti socialistickému období sice mezi těmito nerealizovanými plány chybí obří akce srovnatelná se železničním tunelem spojujícím republiku s umělým ostrovem na Jadranu, ale zejména v oboru dopravních prostředků jde o řadu nápadů.

1. Prezident bez prezidenta

Příkladem nikdy nerealizovaného projektu je luxusní automobil Tatra Prezident, který představili prezidentu Václavu Havlovi v roce 1994. Autorem karoserie byl český designér Václav Král. K veřejné premiéře však již nedošlo a vůz skončil v kopřivnickém muzeu. Kuponovou metodou privatizovaná Tatra šla z krize do krize, její vedení navíc vidělo jako jedinou spásu pro výrobu osobních aut export do Británie. Místo Tatry Prezident se proto v roce 1996 začala vyrábět Tatra 700, které dal tvary britský designér Geoff Wardle, přičemž se vedle reprezentační limuzíny počítalo také s verzí kupé. Vůz se vzduchem chlazeným motorem však na trhu neuspěl, produkce byla v roce 1999 zastavena.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.