Doba vozů, které se řídí samy, se rychle blíží. Zatím je to ještě práce pro inženýry, ale pomalu je začínají střídat právníci − a i když jde o povolání spíše nepopulární, v tomhle případě budou jejich výdělky opravdu zasloužené. Chytré vozy vytvářejí dilemata, která jsme zatím znali nanejvýš ze stránek sci-fi. Může mít stroj právní odpovědnost? A pokud ano, jak ho v případě provinění trestat?

První problém začíná už v případě, že řidič může automatu do řízení zasahovat: řídil v okamžiku nehody člověk, nebo stroj? A pokud stroj, je viníkem výrobce hardwaru, nebo autor softwaru? Buď jak buď, poškození se ocitnou v nezáviděníhodném sporu s korporací, která nejspíš bude mít lepší právníky než oni.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.