Většina médií se dnes shoduje v tom, že ceny rezidenčních nemovitostí stále rostou, luxusní trh však zůstává stát stranou a je světem sám pro sebe. Je ovšem třeba si uvědomit, že růst cen ve středním segmentu má dopad i na ceny exkluzivních nemovitostí.

Donedávna ještě platilo, že spodní cenovou hranicí, od které označujeme nemovitosti jako luxusní, je průměrná cena metru čtverečního bytu v hodnotě 70 tisíc korun. To však bylo v době, kdy průměrná cena bytu ve středním segmentu byla na úrovni 40 tisíc korun za jeden metr čtvereční. Tato hranice se nyní z mnoha různých důvodů posouvá výše.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Zájem o luxusní nemovitosti podle Denisy Višňovské z realitní kanceláře Lexxus Norton roste.
  • Višňovská do budoucna neočekává, že by u luxusních nemovitostí rostly ceny tak rychle, jako je tomu nyní u bytů střední kategorie.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru