Když loni 11. listopadu probíhalo měření provozu v pražském metru, použil dopravní podnik metodu, která se příliš nezměnila od sedmdesátých let, kdy se s podzemní dopravou v hlavním městě začínalo. Na dva tisíce lidí − pracovníků dopravního podniku i studentů středních dopravních škol − stálo u vstupu do metra a rozdávalo cestujícím 1,5 milionu papírových lístků s kódy. U výstupů se lístky zase sbíraly. Přepravní průzkum za dva miliony korun tehdy dopravní podnik označil za "organizačně náročný". Navíc trvalo celý měsíc, než byly závěry z průzkumu zveřejněny na webových stránkách.

Na akci tehdy reagoval generální ředitel telekomunikační společnosti O2 Tomáš Budník. "Jak přesné asi je dnešní sčítání s papírovými lístky? Kolik procent lidí si lístek vezme a kolik vrátí?" ptal se Budník na sociální síti Twitter. "Přitom máme big data!"

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.