"Bliss Point" je moderní marketingový termín, který však popisuje to, co dobře známe už z rčení "všeho moc škodí".
Dnes se nám daří tak dobře jako nikdy v historii.
Přesto - a to zejména ve vyspělých zemích, kde to platí nejvíc a lidé se mají nejlépe - vzrůstá pocit, že něco je v nepořádku.
Když doma vařím snídani, tak pro sebe kávu s mlékem a pro ženu čaj s cukrem a citronem. Už jsem se to naučil, ale dlouho mi dělalo problém obě ingredience správně trefit. Prostě aby cukru nebylo ani málo ("Panebože, je to hořký!"), ale ani moc ("Takhle sladký se to fakt nedá pít!"). A aby i citronu bylo tak akorát.
"Akorát" se v terminologii teoretické gastronomie řekne "bliss point". Vhodný překlad není, ale jde o stav, kdy je požitek největší. Termín zavedl Američan Howard Moskowitz, vzděláním matematik a psycholog, který se zabýval hledáním dokonalé chuti potravin. A to zejména vzhledem k obsahu cukru, tuku a soli. Pro velké potravinářské značky jako Kraft, Campbell Soup či PepsiCo navrhoval nové chuti limonád či omáček. Například pro výrobce limonád Dr. Pepper vymyslel příchuť cherry vanilla.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.