Když loni německý parlament schválil placené dálnice pro cizince, dostalo se to až k Evrop­ské komisi, která zemi zažalovala u Evropského soudu za diskriminaci. Rozhodnuto dodnes není, byť dobře informované zdro­je tvrdí, že do konce měsíce by mělo být jasné, jak mýto, které mělo už dávno fungovat, nakonec skončí. Nejde však o jedinou změnu, kterou Němci s druhou největší dál­niční sítí na světě (hned po Spojených státech) chystají.

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble podle časopisu Der Spiegel navrhl vytvořit společnost, v níž by 49,9 procenta mohl mít soukromý sektor. Domnívá se totiž, že by taková firma mohla spravovat i opravovat infrastrukturní síť podstatně efektivněji než doposud. Možná má pravdu, ale nejen pro dosavadního koaličního partnera − stranu SPD − je podobný návrh nepřijatelný. Proti jsou i samotní Němci. Každopádně je jasné, že se do voleb v roce 2017 nestane nic.