Lucie se ptá

Nelichotivý fakt přinesl zářijový průzkum společnosti Edenred a Conectio mezi stovkou tuzemských společností. Vyplynulo z něj, že podniky v Česku neumí systematicky chválit své zaměstnance. Například 61 procent oslovených zaměstnanců na různých pozicích včetně těch manažerských nedostalo za poslední měsíc pochvalu vůbec.

Pro výkon podniku a náladu ve společnosti je přitom podle personalistů i psychologů ocenění klíčové. Šéfové firem ovšem často argumentují tím, že se bojí chválit jedny před druhými. Nebo prostě jen nevědí, jak na to. Jak mám tedy správně chválit zaměstnance?

Radka Dohnalová odpovídá

Dobrá pochvala by měla být autentická, správně načasovaná, konkrétní a relevantní. Všichni jsme jistě už slyšeli frázi: "To se ti povedlo!" I taková obyčejná fráze může fungovat, ale nesmí být vypálena bezmyšlenkovitě a automaticky. Vždy totiž záleží, kdo ji říká, komu, proč, v jakém kontextu a jak. V opačném případě může působit povrchně a neupřímně a bude vzbuzovat nedůvěru.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.