Na tabuli píše učitel Miloš Šlapal tři slova: pohádka, balada a bajka. A od osmáků navštěvujících Základní školu Emila Zátopka v Kopřivnici pak chce, aby každý literární žánr charakterizovali. Vzápětí dětem zadává další úkol. Mají přepsat úryvek z knihy, již si do vyučování přinesly, do jednoho ze zmíněných žánrů.

"Chtěl jsem docílit toho, aby žáci o hodinách čtení či psaní opravdu četli a psali," zdůvodňuje Šlapal svou motivaci, proč se uchýlil k netypické metodě, kterou nazývá dílna čtení. To ovšem vyžadovalo, aby se s ní nejdříve seznámil a jejímu osvojení věnoval čas nad rámec běžné pracovní doby. Je to pro něho ale přirozené. Tvrdí o sobě, že ke kantorské profesi přistupuje "vědecky": zajímá ho, co se ve třídě stane, když třeba obmění některé techniky, a jak změna ovlivní vzdělávání dětí. Postupem času si tak začal vymýšlet i metody vlastní, a dokonce vede kurzy pro pedagogy z jiných škol. Je evidentní, že Šlapal spadá do skupiny učitelů, kteří svou profesi mají rádi.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.