Když v roce 1967 přišel z rodného Punjabu do Států, všechna jeho aktiva činila pět stodolarových bankovek a přespával v ubytovně YMCA za dva dolary na noc. Ty si vydělával hodinu a čtyřicet minut u dřezu, kde v rámci prvního zaměstnání myl nádobí (1,2 USD/hod.). O půl století později jeho jmění šplhá k sumě sedmi miliard dolarů, a pokud uspěje jeho nabídka na japonskou Takatu, bude vyrábět airbagy do každého čtvrtého vozu, který v budoucnosti sjede z výrobních linek světových automobilek. Šahíd Khan. Muž s kníry, který symbolizuje americký sen. A který ve svých 66 letech může napsat další kapitolu své neuvěřitelné sukces story.

"Chtěl jsem být architektem, ale ti prostě nevydělávají dost peněz," vzpomínal na své skromné začátky v Americe. Takže vystudoval průmyslové inženýrství, nechal si patentovat svou inovaci tlumiče a vybudoval šestimiliardové impérium na základech společnosti Flex-N-Gate. Největšího privátně vlastněného výrobce automobilových dílů na světě, s šestimiliardovými ročními tržbami, 62 továrnami (ve Státech, Číně, Mexiku, Brazílii i Španělsku), třinácti tisíci zaměstnanci a aktuálním apetitem na největšího světového výrobce airbagů, právě nyní skandály stíhanou Takatu.