Když v roce 1967 přišel z rodného Punjabu do Států, všechna jeho aktiva činila pět stodolarových bankovek a přespával v ubytovně YMCA za dva dolary na noc. Ty si vydělával hodinu a čtyřicet minut u dřezu, kde v rámci prvního zaměstnání myl nádobí (1,2 USD/hod.). O půl století později jeho jmění šplhá k sumě sedmi miliard dolarů, a pokud uspěje jeho nabídka na japonskou Takatu, bude vyrábět airbagy do každého čtvrtého vozu, který v budoucnosti sjede z výrobních linek světových automobilek. Šahíd Khan. Muž s kníry, který symbolizuje americký sen. A který ve svých 66 letech může napsat další kapitolu své neuvěřitelné sukces story.

"Chtěl jsem být architektem, ale ti prostě nevydělávají dost peněz," vzpomínal na své skromné začátky v Americe. Takže vystudoval průmyslové inženýrství, nechal si patentovat svou inovaci tlumiče a vybudoval šestimiliardové impérium na základech společnosti Flex-N-Gate. Největšího privátně vlastněného výrobce automobilových dílů na světě, s šestimiliardovými ročními tržbami, 62 továrnami (ve Státech, Číně, Mexiku, Brazílii i Španělsku), třinácti tisíci zaměstnanci a aktuálním apetitem na největšího světového výrobce airbagů, právě nyní skandály stíhanou Takatu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.