Někdo to zaplatit musí. Ale jezdit po Praze za běžnou sazbu deset korun za kilometr nedává ekonomicky smysl. Řidiči si vydělají ještě o něco méně a firma Uber navýší svou ztrátu. S kapitalizací v řádu desítek miliard dolarů si to může dovolit. Vyděláme na tom my, tedy zákazníci. Na naše jízdné přispějí investoři Uberu, tedy "lidé v oblecích", eufemisticky řečeno, a ti nedostatkem netrpí.

Ale jak říkal věštec Laokoón Trojanům − "Ne­věřte Řekům, i když přinášejí dary!" −, a o lidech v oblecích to platí dvojnásob. Když nabízejí něco zadarmo, bývá to onen "danajský dar" ukrytý v dřevěné soše koně. Nízké ceny jsou nejčastěji cestou k monopolnímu, či aspoň silnému postavení na trhu. Je to taktika Googlu? Dostat současné taxikářské firmy "na kolena", opanovat trh a pak cenu jízdného zvýšit? Není to moc pravděpodobné. Trh atakovaný Googlem je příliš kompetitivní, a jakkoliv firma může cenu v budoucnu zvyšovat, nikdy se − ani jako silný hráč − nebude moci chovat příliš agresivně. Jen by tím otevřela cestu "novým Uberům".