Letos se v tuzemsku dokončí výrazně méně nákupních parků než v roce 2015. Důvodem je to, že český trh jich má už dost. Kromě toho, že docházejí vhodné lokality, brzdí výstavbu nových nákupních parků i pomalý proces získávání stavebních povolení. Zatímco loni v Česku otevřelo 14 retail parků, v letošním roce to má být podle společnosti Cushman & Wakefield celkem jen šest. To je při přepočtu na celkovou plochu 40 tisíc ku 18 tisícům metrů čtverečních.

"Na tisíc obyvatel v České republice připadá 78 čtverečních metrů v nákupních parcích," komentuje Jiří Kristek z poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Česko má po Slovensku druhou nejhustší síť v regionu středovýchodní Evropy. "V celoevropském kontextu má nejrozvinutější trh Německo se 104 metry na tisíc obyvatel," dodává.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se