Šestnáct ministrů školství jsme měli od vzniku samostatné České republiky v roce 1993. A nebyl snad jediný, který by nemluvil o reformě. Školství reformujeme tak často, že už to nikoho nezajímá.

Mezitím dospěla generace, která nejenže má zájem o vzdě­lání svých dětí, ale má také peníze, aby jim ho poskytla. Rychleji než kdy dříve vznikají soukromé střední a také základní školy. Rodiče chtějí, aby se děti naučily cizí jazyky, aby o ně měl pedagog zájem, aby se učily v příjemném a kreativním prostředí.

Nikde není řečeno, že neexistují dobré státní školy. Ale soukromé jsou pružnější, umí s rodiči často lépe komunikovat, nabídnout, co žádají. Reforma již začala, a to ne díky státu a politikům. Jak má vypadat moderní škola? Co se tam děti mají učit a jak? Čtěte nový seriál týdeníku Ekonom, jehož první díl přinášíme.

Související