Dosavadní podnikání Romana Nováčka na první pohled vypadá jako typická success story. Zaměstnání se stálou pracovní dobou mu příliš nevyhovovalo a připadalo mu příliš ubíjející. Chtěl totiž realizovat vlastní podnikatelské nápady. Když mu bylo 20 let, s kamarádem založil webový portál Tarifomat, který srovnával nabídky tarifů tuzemských mobilních operátorů. Po pár letech se stali jedničkou na zdejším trhu, a když se chtěli posunout dál, firmu prodali. Podobně dopadl i druhý Nováčkův projekt, virtuální operátor Gorila mobil, který rovněž nakonec prodal.
Zní to skvěle a vlastně ani nejde o nijak výjimečný případ. Vždyť zprávy o mladých startupistech vyvíjejících revoluční mobilní aplikace, které změní svět a vydělají hromady peněz, se v médiích objevují pravidelně. Skoro se až zdá, že "být úspěšným" je novou normou a že se k ní dopracujeme levou zadní, tedy bez jakéhokoliv selhání. "Z úspěchu se dnes stal mýtus. Přitom neexistuje nikdo, kdo by si nikdy nenabil nos," upozorňuje kouč Vladimír Tuka. Přesto se zájem upíná hlavně na úspěch, ale že v životě a podnikání se věci většinou spíše pokazí a nevyjdou, zůstává opomíjeno.
Úspěch nelze napodobit
Když totiž Nováček nyní zpětně hodnotí své zkušenosti, přiznává, že z 80 procent bylo jeho podnikání propadák. "V první firmě jsem například vůbec neuměl nastavit strukturu. Takže jsme zaměstnávali asi 50 lidí a vůbec jsme nevěděli, co s nimi. Neuměli jsme řídit cash flow a třeba nám hrozilo, že nám ze dne na den bude chybět několik milionů," přibližuje Nováček své začátečnické chyby. A ačkoliv nyní otevřeně říká, že mu tehdy hrozil bankrot, běžně se ho lidé tehdy vyptávali na tajemství jeho úspěchu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111