Dosavadní podnikání Romana Nováčka na první pohled vypadá jako typická success story. Zaměstnání se stálou pracovní dobou mu příliš nevyhovovalo a připadalo mu příliš ubíjející. Chtěl totiž realizovat vlastní podnikatelské nápady. Když mu bylo 20 let, s kamarádem založil webový portál Tarifomat, který srovnával nabídky tarifů tuzemských mobilních operátorů. Po pár letech se stali jedničkou na zdejším trhu, a když se chtěli posunout dál, firmu prodali. Podobně dopadl i druhý Nováčkův projekt, virtuální operátor Gorila mobil, který rovněž nakonec prodal.

Zní to skvěle a vlastně ani nejde o nijak výjimečný případ. Vždyť zprávy o mladých startupistech vyvíjejících revoluční mobilní aplikace, které změní svět a vydělají hromady peněz, se v médiích objevují pravidelně. Skoro se až zdá, že "být úspěšným" je novou normou a že se k ní dopracujeme levou zadní, tedy bez jakéhokoliv selhání. "Z úspěchu se dnes stal mýtus. Přitom neexistuje nikdo, kdo by si nikdy nenabil nos," upozorňuje kouč Vladimír Tuka. Přesto se zájem upíná hlavně na úspěch, ale že v životě a podnikání se věci většinou spíše pokazí a nevyjdou, zůstává opomíjeno.

Úspěch nelze napodobit

Když totiž Nováček nyní zpětně hodnotí své zkušenosti, přiznává, že z 80 procent bylo jeho podnikání propadák. "V první firmě jsem například vůbec neuměl nastavit strukturu. Takže jsme zaměstnávali asi 50 lidí a vůbec jsme nevěděli, co s nimi. Neuměli jsme řídit cash flow a třeba nám hrozilo, že nám ze dne na den bude chybět několik milionů," přibližuje Nováček své začátečnické chyby. A ačkoliv nyní otevřeně říká, že mu tehdy hrozil bankrot, běžně se ho lidé tehdy vyptávali na tajemství jeho úspěchu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.