Premiérový let vzducholodi Airlander 10 nad anglickým Bedfordshirem trval jen krátce − kolos dlouhý 92 metrů se vznesl na 20 minut. Přesto výrobce, britská firma HAV, mluví o úspěchu. Nabízí se otázka: K čemu je v době letadel a dronů potřeba tak archaický dopravní prostředek? Výrobce tvrdí, že monstrum s nosností 10 tun schopné vyvinout 150kilometrovou rychlost zanechává menší uhlíkovou stopu než letadla, je tiché, umí vystoupat do pěti kilometrů a ve vzduchu vydrží až dva týdny. Uplatnění prý najde v telekomunikacích nebo jako průzkumný letoun. Jaký bude komerční úspěch, se teprve uvidí. Zatím nezbývá než popřát Airlanderu větší štěstí, než měl jeho legendární předchůdce, největší vzducholoď všech dob − Hindenburg z dílen hraběte von Zeppelina.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.