Dne 22. srpna 1966 padlo v Sovětském svazu definitivní rozhodnutí, že nová velká automobilka vyroste u břehu řeky Volhy v Togliatti. Jen dva dny předtím skončily v Moskvě jízdní zkoušky Fiatu 124. Jejich výsledkem bylo konstatování, že po nezbytných úpravách bude italský vůz vyhovovat i ruským podmínkám.

Před půlstoletím se tak začala psát nová kapitola ruského motorismu, symbolizovaná podnikem VAZ a automobily Žiguli, respektive Lada. Ty výrazně změnily rovněž české poměry. Díky jejich masivnímu dovozu na počátku 70. let mohl být zrušen pořadníkový systém. Ceny škodovek i některých dovážených aut musely jít dolů, spořitelna dokonce začala na jejich nákup nabízet půjčku − pro běžné rodiny tak přestal být osobní vůz nedostižným snem. Když se však Sovětský svaz dostal do hospodářských potíží, závislost na dovozu automobilů Lada se vymstila a v prodejnách si lidé často mohli jen prohlížet prospekty.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.