Dne 22. srpna 1966 padlo v Sovětském svazu definitivní rozhodnutí, že nová velká automobilka vyroste u břehu řeky Volhy v Togliatti. Jen dva dny předtím skončily v Moskvě jízdní zkoušky Fiatu 124. Jejich výsledkem bylo konstatování, že po nezbytných úpravách bude italský vůz vyhovovat i ruským podmínkám.

Před půlstoletím se tak začala psát nová kapitola ruského motorismu, symbolizovaná podnikem VAZ a automobily Žiguli, respektive Lada. Ty výrazně změnily rovněž české poměry. Díky jejich masivnímu dovozu na počátku 70. let mohl být zrušen pořadníkový systém. Ceny škodovek i některých dovážených aut musely jít dolů, spořitelna dokonce začala na jejich nákup nabízet půjčku − pro běžné rodiny tak přestal být osobní vůz nedostižným snem. Když se však Sovětský svaz dostal do hospodářských potíží, závislost na dovozu automobilů Lada se vymstila a v prodejnách si lidé často mohli jen prohlížet prospekty.