Porsche se čtyřválcem může někomu znít až nepatřičně. Sportovní auto, a tak malý motor? Jenže jakkoliv se to z dnešního pohledu zdá nereálné, automobilka ze Zuffenhausenu má se čtyřválci hodně zkušeností. Naposledy pracovaly pod kapotou Porsche 968, jehož se staly "levné" modely Boxster a později Cayman nástupci. Tehdy se šestiválci. A dnes, po dvaceti letech, se vrací ke kořenům. Jen v mnohem modernější podobě.

Vlastnit nejlevnější Porsche nebylo levné tehdy a není ani dnes, což ostatně naznačí pohled do ceníku. K testu dorazil model Boxster S se silnějším provedením čtyřválce, který začíná na ceně bezmála dvou milionů korun. Sada příplatků pak výslednou sumu vyšponovala k 2,7 milionu, což už je víc, než by řidič zaplatil za základní Carreru. Jenže pokud si chcete auto vyšperkovat třeba 20palcovými černými koly za 30 tisíc korun, LED světlomety za 46 tisíc nebo sportovním balíčkem Sport Chrono, který mimo jiné zvyšuje akceleraci (vyjde na 38 tisíc korun), potom je potřeba logicky sáhnout hlouběji do peněženky.