Do české legislativy vstoupila úprava náhrady za ztrátu radosti z dovolené až s novým občanským zákoníkem. Nejvyšší soud nyní dal naději na kompenzaci i těm nespokojeným cestovatelům, jejichž dovolená proběhla ještě před účinností nové úpravy.
Soud se zabýval případem klientů, kteří si připlatili za pokoj s výhledem na moře a místo toho skončili v pokoji s okny do rušné ulice. Reklamaci provedené přímo na místě hotel nevyhověl. Tím, že klienti nedostali dohodnutý standard ubytování, což objektivně znepříjemnilo jejich dovolenou, porušila dle soudu cestovní kancelář svou povinnost vyplývající z cestovní smlouvy. Odpovídá totiž zákazníkovi za porušení svých smluvních závazků bez ohledu na to, zda je má plnit sama nebo její dodavatelé. Není přitom podstatné, že původní zákoník výslovnou úpravu ztráty radosti z dovolené neobsahoval. Již za jeho účinnosti totiž takový nárok řešila evropská legislativa i rozhodovací praxe.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 30 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111