Apple kupuje Tidal. Na Ameriku malý − 4,2 milionu platících uživatelů − hudbu streamující operátor mu má pomoci v boji o obsah, poskytnout exkluzivní přístup k některým hvězdám současného showbizu, "vyřadit" možné konkurenty z Googlu, Amazonu a především posílit jeho pozici v zatím neúspěšné bitvě se Spotify. Nicméně, důležitější než značka Tidalu je muž za ní stojící. Za odhadovanou až půl miliardu dolarů si totiž jablečná firma kupuje především jednoho z trojice nejmocnějších producentů černé Ameriky, rapera Jaye Z. Jeho prestiž, jeho auru celebrity a jeho kontakty. Exkluzivní přístup k interpretům, jako je Kanye West, Jayova choť Beyoncé, samotný Jay Z, nebo k nahrávkám nedávno zesnulého Prince totiž může Applu ve spojení s marketingovou a technologickou silou zajistit úspěšnou streamingovou službu.

Od cracku k miliardě

Apple má nyní 15 milionů klientů, Tidal dodá další více než čtyři miliony. Dá se ovšem předpokládat, že konkurenční Spofity nezůstane pozadu a bude rovněž bojovat o přízeň. Spotify má nyní 30 milionů platících a dalších 70 milionů registrovaných uživatelů. Kdo vydělá určitě, bude Jay Z, který Tidal před 16 měsíci koupil. Někdejší dealer cracku v brooklynském downtownu, vlastním jménem Shawn Carter, očekává až desetinásobné zhodnocení své investice. Také se bude moci vysmát všem "nevěřícím": loni v květnu například Bloomberg uveřejnil článek s titulkem "To je byznys, chlape: Proč je Tidal Jaye Z absolutní katastrofa". Muzikant bez valného formálního vzdělání totiž vybudoval podnikatelské impérium, jehož hodnotu Forbes odhadl před pár měsíci na 610 milionů dolarů a celkem suverénně míří k miliardě. Respektive: pokud se naplní zmíněné spekulace o půlmiliardovém ocenění Tidalu, přeskočí své konkurenty − soukmenovce Puff Daddyho a Dr. Dre − a stane na piedestalu hudební Ameriky. Alespoň té se symbolem dolaru.