Společnost Grandhotel Pupp skončila loni hospodaření se ziskem 16 milionů korun. Meziročně je to o 4,1 milionu více. Hotelová společnost se přitom potýkala s poklesem výnosů, které způsobil úbytek hostů z rusky mluvících zemí. Celkové výnosy společnosti byly loni 269,4 milionu korun, vyplývá z účetní uzávěrky, kterou v úterý schválila valná hromada společnosti.

Hotelu se i přes nepříznivou situaci na trhu podařilo nejen udržet kladný výsledek hospodaření, ale má také nárůst u některých typů klientely.

"Za posledního půl roku máme velký nárůst korporátní klientely. To je pro nás velmi zajímavé. Snažíme se nahradit ruskou klientelu, která vypadla. U dlouhodobých pobytů se to ale příliš nedaří, protože ruští klienti měli průměrnou dobu pobytu deset a půl dne. My jsme to nahradili asijskou, která však zůstává jednu noc, pak ale korporátní klientelou, u níž máme nárůst 35 procent. A dokonce i teď před festivalem máme velké kongresové akce," řekla ČTK generální ředitelka Grandhotelu Pupp Andrea Ferklová.

V loňském roce tržby z prodeje zboží a služeb klesly meziročně o více než tři procenta, což znamená absolutní pokles tržeb asi o devět milionů korun. "Využití pokojové kapacity hotelu se téměř nezměnilo a zůstává tak těsně pod 40 procenty, počet přenocování se zvýšil o téměř čtyři procenta," uvádí představenstvo ve výroční zprávě.

Průměrná doba pobytu vzhledem ke změnám ve struktuře hostů ke srovnatelnému období minulého roku poklesla o zhruba 10 procent a její hodnota je na úrovni dvou dnů. S poklesem průměrné doby pobytu klesly i tržby za ubytování a služby. Naopak služby restauračního stravování mírně rostly.

%insert_attachment[59500990] priloha.html%

Celkové náklady loni meziročně klesly o zhruba 15 milionů korun, a to zejména kvůli výraznému omezení oprav, poklesu spotřeby ostatních služeb a materiálu. To by se letos mohlo změnit. Grandhotel Pupp totiž před měsícem navýšil základní kapitál o 306,6 milionu korun. Část z toho má jít i na opravy a rekonstrukce.

Podle Ferklové se tak budou moci opravit věci, které hotel dlouho odkládal. "Při opravách jsme se zaměřovali hlavně na ty věci, které vidí klient. Některé věci, například voda, rozvody a podobně, se odkládaly desítky let," řekla v úterý Ferklová.