Světoznámý šperkařský řetězec Folli Follie přestává nabízet sezonní kolekce, vytváří nový koncept obchodů, marketing dělá výhradně on-line a místo módních magazínů sází na blogery. Za proměnou tradičního byznysu v digitální maloobchod budoucnosti stojí šéf řecké společnosti a vizionář George Koutsolioutsos. 

Ten vybudoval z malé rodinné firmy s jedním zlatnictvím v Aténách globální impérium, které má pobočky ve více než 30 zemích. Podařilo se mu to nejen díky unikátnímu designu produktů v různých cenových relacích, ale i díky důrazu na zákaznický zážitek od vzhledu obchodů až po balení výrobků.

Firma příští rok plánuje svůj byznys rozšířit i do Česka a otevřít obchod v Praze. Už dnes si mohou tuzemští zákazníci koupit šperky řecké značky v řadě českých klenotnictví, vlastní prodejna Folli Follie tu však chybí. "Mít obchod v Praze je zajímavé i proto, že jde o turistické město. Můžeme tak šířit povědomí o naší značce nejen v Česku, ale i dál do světa," říká Koutsolioutsos. Ostatně turismus pohání jeho byznys i v rodném Řecku.

"V posledních letech tam jezdí na dovolenou rekordní množství lidí. Navíc se mění i složení turistů. Dříve byli mezi návštěvníky běžní evropští cestovatelé, nyní k nám přijíždí bohatší sorta turistů z Asie, Ruska či Turecka, kteří na dovolené rádi nakupují," líčí Koutsolioutsos.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se