Zelený marketing je rozšířením tradičních principů marketingu o problematiku dlouhodobé udržitelnosti, ochrany životního prostředí o produkci a spotřebu produktů šetrných k životnímu prostředí. Tato myšlenka se poprvé objevila v holistických konceptech již v 70. letech, kdy se projevila jako rostoucí vlna obav o životní prostředí v souvislosti s intenzivní průmyslovou výrobou v některých odvětvích. Tehdejší environmentalismus měl však často jen omezený dosah a soustřeďoval se zpravidla na lokální problémy. Z hlediska zákaznické základny pak cílil spíše na levicové intelektuální elity. Řada firem rovněž brzy vycítila, že proklamace principů zeleného marketingu může být prostředkem, jak před zákazníkem obhájit prémiovou cenu.

Dnešní doba si však žádá víc. Široké masy se zajímají o otázky udržitelnosti a ochrany životního prostředí a totéž vyžadují i od společností. Ty jsou navíc často vnímány jako jedna z hlavních příčin současných environmentálních, ale i ekonomických či sociálních problémů. Zákazníci proto požadují, aby se na řešení (nezřídka globálních) problémů sami intenzivně podíleli.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.