Máš-li jeho pozornost, říká se, máš i jeho srdce a duši. Naše pozornost zobrazuje naši vůli a naopak. Naši pozornost používáme jak při práci, tak ve volném čase. Co naši pozornost nezíská, jde jaksi "mimo nás", není námi, tudíž není. Život člověka se psychologicky skládá z toho, jakým věcem přikládá pozornost, o čem přemýšlí, jak věci interpretuje a co a jak hodně "řeší".

Pokud své já budeme brát takto, naše psýché se pomaloučku polehoučku přesouvá do světa digitálního. Jen si spočítejte, kolik času denně je vaše pozornost upřena do digitálního − ať už v práci či ve vašem volnu. Pokud je to více než polovina bdělého času, jste již jednou nohou nikoli na zemi, ale v digitálnu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru