Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Volkswagen Touareg 3.0 TDI

Motor: vznětový přeplňovaný šestiválec
Objem: 2967 ccm
Výkon: 193 kW (262 k)
Toč. moment: 580 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,3 s
Max. rychlost: 225 km/h
Komb. spotřeba: 6,6 l / 100 km
Rozměry: 4801 x 1940 x 1709 mm
Cena: 1 354 900 Kč bez DPH

Může za to nejen jeho velikost, ale i vysoká kvalita zpracování a schopnosti, které nejsou jen kompromisní jako u řady jiných vozů této kategorie. Před nedávnem navíc přišel s faceliftem, který jen jemně upravil jeho rysy na přídi a zádi.

Poznat je to na novém tvaru světlometů. Předek tak nyní více odpovídá aktuálnímu designu Volkswagenů. Bylo to potřeba, vůz se vyrábí v této generaci od roku 2011.

To, že nejde o až zas tak obyčejný Volkswagen, pocítíte při nástupu dovnitř. Rozměrný interiér nabízí hodně místa pro pětičlennou posádku. Sedačky svými rozmáchlými tvary lákají k posezení, samozřejmostí je jejich elektrické seřízení.

U menších a levnějších modelů Volkswagenu najdeme mnoho stejných dílů a tlačítek, které jednotlivé modely mezi sebou sdílejí. To ale pro prémiovější Touareg neplatí, a tak má třeba vlastní design ovladačů klimatizace.

Ostatně, celá palubní deska je navržena stylově, a navíc s přísným akcentem na ergonomii. Vše je na svém místě a se zorientováním se není sebemenší potíž. Navíc si ji lze dozdobit třeba dřevem nebo hliníkem, na sedadla zase můžete aplikovat světlou kůži. Luxus se tak ještě umocňuje.

Naopak lehkým zklamáním je zábavní systém. Jde totiž o stejné zařízení, jaké Ekonom kritizoval v minulém čísle v testu kabrioletu Bentley Continental GT. Ten spolu s Touaregem zřejmě patří mezi poslední dva vozy koncernu s tímto zařízením, což je vidět na jeho grafice i pomalejších reakcích. Škoda, systém v o řád menším Golfu nebo Passatu je mnohokrát lepší. Na druhou stranu má v Touaregu řidič k dispozici třeba speciální obrazovku s údaji do terénu - jako jsou úhly náklonů na jednotlivé strany nebo kompas.

Nezdá se to, ale bude je možná potřebovat. V terénu je totiž toto SUV jako doma. Využívá dnes už stále častěji opomíjený diferenciál Torsen (řada SUV sází spíš na elektronickou spojku), který v základu rozděluje točivý moment mezi nápravy v poměru 40 : 60 ve prospěch zádě. V případě nutnosti se ale dá měnit.

Navíc má řidič k dispozici nastavení systému pro jízdu v terénu, uzávěru a výškově stavitelný vzduchový podvozek. Auto díky světlé výšce 22 centimetrů pak zvládne i ostrý přechod nebo hluboký brod. Vzduch ovšem nemusí sloužit jen v terénu. Při cestování po silnicích bude hýčkat posádku komfortem na úrovni manažerského sedanu. Tlumiče lze tradičně nastavit ve třech stupních tuhosti od komfortní přes normální až sportovní.

Facelift Touaregu přišel spolu s nutností postavit auto splňující novou emisní normu Euro 6. Třílitrový šestiválec proto prošel úpravami, které pro něj znamenají zvýšení výkonu na 262 koní a také instalaci nádrže na aditivum AdBlue, což je obchodní název pro syntetickou močovinu. Ta se dolévá hlavně kvůli nižším emisím.

Pohled na tabulkovou spotřebu v průměru 6,6 litru nafty na 100 kilometrů je lákavý, realita je ovšem trochu jiná. Silný naftový motor má totiž dostatečné páky na to, aby auto svižně rozhýbal. To řidiče strhne k ostřejší jízdě nebo dálničnímu pospíchání.

Po týdenním testu tak Ekonom skončil s výsledkem 11 litrů nafty na 100 kilometrů, což je daleko za udávanou hodnotou, podobně velkým SUV to ale odpovídá. Je ovšem pravda, že vůz byl využíván hlavně ve městě a na dálnici. V provozu, kde by měl větší poměr okresních cest, by měl klesnout i pod devět litrů na 100 kilometrů.

Vzhledem k luxusní výbavě a stejně tak ceně se ovšem nedá očekávat, že bude spotřeba budoucího majitele tolik zajímat. A pokud ano, může se alespoň těšit z toho, že má obrovskou nádrž na 85 litrů paliva. To se pak dá s tímto šikovným SUV dojet opravdu daleko.