Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

"Jsme zavaleni objednávkami," říká Jan Sejkora ze společnosti Flydeo. Firma vyvinula dron, který má na rozdíl od konkurence dlouhý dolet, je vybaven padákem a navíc bude vyráběn výhradně z českých dílů, což prý oceňují lidé, kteří už o chystanou novinku projevili zájem. Dron už je i v hledáčku holandské policie nebo bezpečnostní agentury z Brazílie.

Na druhém místě skončil Lukáš Brus s projektem Lumitrix. Jeho tým vymyslel, zkonstruoval a začal prodávat nový typ projektoru pro video-mapping.

Ten s trochou nadsázky rozhýbává budovy tím, že na ně promítá speciálně naprogramované nahrávky. Nápad vzniklý v garáži nyní dobývá rozvíjející se trhy v Evropě a Jižní Americe. Projektory už se podařilo prodat do Kolumbie, Holandska, Francie, Turecka, Švýcarska i dalších zemí včetně Velké Británie.

Třetí místo získali Petr Procházka a Michaela Matějková s kompaktními botkami do kapsy Skinners. Ač to zní neuvěřitelně, dají jednoduše srolovat, dát do kapsy a vzít kamkoliv s sebou – na brusle, na kolo, nebo na pláž. Startupem roku se stala Včelka.cz od Michala Zwingera, která dětem, ale i dospělým pomáhá bojovat s dyslexií.

Jako nejlepší studentský projekt odborná porota vyhodnotila deskovou hru ChemPlay z dílny Adriána Hegedüše a Ivany Kravárové. Má žákům základních a středních škol atraktivně přiblížit zdánlivě nudnou chemii. Autoři nápadu věří, že se jim podaří přitáhnout větší počet dětí ke studiu chemie. Partnerem tohoto ocenění je týdeník Ekonom.

Celkově se do letošního ročníku soutěže zapojilo 152 projektů. "Konkurence byla letos opět velmi vysoká, lidé se zajímavými nápady se přihlásili ze všech krajů Česka, ale i ze Slovenska. Velmi nás také potěšilo, že chuť do vlastního podnikání zdaleka nemají jen studenti a dvacátníci," říká zakladatel soutěže Martin Kešner. Nadpoloviční většina přihlášených byla starší než 30 let a necelé čtvrtině je přes 40 let.

Soutěž Vodafone Nápad roku letos pokořila hned dva milníky: 1000 přihlášených projektů a 50 milionů korun zprostředkovaných investic. Velká část účastníků klání totiž na rozjezd svého podnikání potřebuje finanční podporu. A díky soutěži ji často najdou.

Více informací vítězích a finalistech soutěže Vodafone Nápad roku 2015 najdete ve vydání týdeníku Ekonom, které vyjde ve čtvrtek 18. června.

Související