Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Land Rover Discovery Sport

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 2179 ccm
Výkon: 147 kW (190 k)
Toč. moment: 450 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Max. rychlost: 188 km/h
Komb. spotřeba: 6,1 l / 100 km
Rozměry: 4599 x 2069 x 1724 mm
Cena: 1 355 563 včetně DPH

Automobilka Land Rover slavila se svým luxusním crossoverem Range Rover Evoque úspěch. Stylové auto se okamžitě stalo jejím nejprodávanějším modelem, zejména kvůli povedenému designu. Mělo ale jednu vadu. Rodiny, které potřebují SUV pro svůj každodenní prostor, v něm nenašly dostatek místa a potřebnou praktičnost. To nyní napravuje jeho dvojče. Land Rover Discovery Sport sdílí s Evoquem zhruba polovinu shodných dílů a přináší to, co crossoveru určenému spíše pro zlatou mládež chybělo.

Zaměření na praktičnost ovšem u Land Roveru neznamená, že by designéři dostali dovolenou. Naopak, v novém Discovery Sport se mísí rysy modelu Evoque a nové nápady. Třeba příď je prakticky totožná, na zádi najdeme podobná brzdová světla. Pohled z profilu nicméně odhalí, že jde o auto s větší vnitřní prostorností. A totéž potvrdí i nastoupení do kabiny.

Discovery Sport si lze pořídit jako pětimístný model, i se třetí řadou sedadel. Celkem pak sveze až sedm lidí. Místo na zadní sedačky se našlo díky kompaktní zadní nápravě. Pokud si zvolíte pětimístné provedení, najdete pod podlahou kufru další prostor. Celkem se do celého zavazadelníku vejde 479 litrů nákladu.

Slušnou porci prostoru najdete i ve druhé řadě sedadel. Místa je možné vylepšit třeba o sadu obrazovek zábavního systému, která potěší na dlouhých cestách. Už tak vzdušnou kabinu lze ještě prosvětlit střešním oknem. Vpředu je pak klasická palubní deska Land Roveru.

V hojném množství stále používá tvrdé plasty, jsou ale velmi dobře zpracované. Palubku lze přizdobit i kůží navrchu. Na Evoque odkazují shodné budíky otáčkoměru a rychloměru, novinkou je naopak volant nebo multimediální systém. Má oproti dřívějšku vylepšenou grafiku. Jeho rychlost ale stále není špičková a nesnese kvůli tomu srovnání s konkurenčními zařízeními, třeba iDrive od BMW.

Discovery Sport, ač jde o novinku, prochází právě motorovou výměnou. První modely byly k dispozici se starším turbodieselem o objemu 2,2 litru, nové už dostávají slabší, ale kultivovanější dvoulitr. Ekonom testoval ještě starou verzi s označením SD4, která znamená výkon 190 koní. Ve zkoušeném voze se pojila s manuální šestistupňovou převodovkou, která potěšila přesným chodem.

U motoru ale bylo cítit jeho stáří, projevoval se ne právě tichým chodem. Nejde ale o nic zas tak zásadního. Překvapivá je ovšem spotřeba, která už také nepatří k nejlepším. Během týdenního testu si auto řeklo o 9 až 10 litrů nafty na 100 kilometrů. Zvláštní je, že se ani u tohoto Land Roveru neobjevuje v nabídce žádný šestiválec. Většina konkurentů, zejména těch od prémiových značek, má takové motory v nabídce, a tím mají proti Land Roveru navrch.

Discovery Sport si z toho ale evidentně nic nedělá. Jakmile totiž přijde na řadu disciplína jízdy mimo asfalt, stane se okamžitě králem segmentu. S podvozkem o světlé výšce 212 milimetrů se totiž nemusí bát ani těžšího terénu. Kromě pohonu všech kol mu v něm pomůže systém Terrain Response, který umí sám monitorovat stav povrchu pod koly vozu a určit, o jaký druh jde.

Jednotlivé jízdní režimy pro sníh, písek, bahno nebo kamení si může řidič také zvolit sám. Tohle auto má proto šanci potěšit nejen ty, kteří občas zamíří ke své horské chatě, ale i ty, kteří hledají zábavu v zablácených tankodromech. Je dobře, že Land Rover na své geny nezanevřel.

Jan Markovič otestoval Discovery Sport na Islandu. Jak se popral s tamní divokou přírodou? Podívejte se na video:

Nejčastějším revírem tohoto vozu ovšem bude město a běžná silnice. A i zde se předvádí s jistotou. Podvozek je dobře nastaven tak, že není ani příliš měkký, ani příliš tuhý. Jednoduše se o něm dá prohlásit, že funguje tak akorát, aby se auto příliš nenaklánělo, ale zároveň aby posádka nepřišla o kýžený komfort.

Je pravda, že rozbité české silnice jsou v něm občas silně cítit, na druhou stranu to vynahrazuje jistotou na dálnici ve vysokých rychlostech i na malých silnicích v zatáčkách. Discovery Sport tak vlastně zvládá všechny disciplíny dobře. Je prostorný, umí terén i asfalt a nakonec také dobře reprezentuje. Jediným problémem může být, že z cenového hlediska už patří mezi opravdu luxusní vozy.