Vozidlo najelo v reálu a v laboratorních podmínkách celkem 22 000 km. Vedle úspory paliva dosáhlo i snížení vylučovaných emisí CO2, a to o 194 gramů na ujetý kilometr. Optifuel Lab 2 v sobě spojuje 20 různých technologií, které reagují na čtyři hlavní oblasti ovlivňující spotřebu paliva: hospodaření s energií, aerodynamiku, valivý odpor a pomoc při řízení.

„S těmito výsledky jsme samozřejmě velmi spokojení,“ říká ředitele projektu Claude Covo. Vedle celkové úspory paliva měřila firma i přínos jednotlivých použitých technologií. To je také důvodem, proč byly testy na silnici doplněny o zkoušky na válcové stolici.

„Test na silnici je také nepostradatelný, a proto jsme realizovali několik zkušebních jízd v okolí Lyonu,“ říká Claude Covo. „Nicméně válcové stolice věrně kopírují silnici a poskytují tu výhodu, že výsledky nejsou ovlivněny klimatickými podmínkami, a testování můžeme bezpočetně opakovat. Oba způsoby testování se vzájemně doplňují a pro naše potřeby byly zcela nezbytné.“

Silniční testy proběhly na vymezeném okruhu 200 kilometrů v okolí Lyonu, který simuloval trasu meziregionální dopravy. Průměrná naměřená rychlost Optifuel Lab 2 byla 72,6 km/h s celkovým nákladem 33 tun, což představuje obvyklé průměrné zatížení v Evropě.

Laboratorní vozidlo Optifuel Lab 2 není určeno pro prodej na trhu. Konstruktéři budou nyní dále porovnávat účinnost jednotlivých technologií a některé z nich budou dále rozvíjet. Ty nejúčinnější a nejvýkonnější pak budou instalovat do sériových vozidel. Například Renault Trucks T byl při uvedení na trh v roce 2013 vybaven polovinou technologií, které se prezentovaly čtyři roky předtím na prvním laboratorním modelu Optifuel Lab.

Projekt se uskutečnil za podpory Agentury pro ochranu životního prostředí a energetiku (ADEME) a ve spolupráci s dalšími osmi partnery, například Plastic Omnium, Michelin, Sunpower nebo Renault.

Související