Zároveň musí ale jít o zásilky, u kterých odesílatel klade velký důraz na rychlost a přesnost dodání, a tak se příliš nedají přepravovat cenově výhodnějšími sběrnými linkami, které mají svůj zavedený systém a jízdní řád.

„Zatímco v loňském roce nám bylo adresováno v průměru měsíčně 699 požadavků na přepravu těchto LTL zásilek, letos v lednu to již bylo 850 a v únoru 906,“ říká Jan Kučera, jednatel Bohemia Cargo. „Také je třeba vzít v úvahu, že v případě ledna a února se jedná z hlediska přepravních požadavků spíše o slabší měsíce.“ Proto v následujících měsících firma očekává další nárůst objednávek na přepravu LTL.

Za zvýšením přepravních požadavků tohoto druhu stojí zřejmě snaha výrobních podniků minimalizovat zásoby a mít ve skladu pouze to, co nezbytně potřebují. V tomto směru došlo ke změně hlavně během ekonomické krize, kdy všichni hledali rezervy k úsporám.

Bohemia Cargo plánuje v tomto segmentu přepravy některé novinky. Připravuje například nový software pro lepší komunikaci se zákazníky, který by jim měl přinést hlavně větší komfort při zadávání přepravních požadavků. V plánu je i nastavení komunikace s konkurenty, kolegy na přepravním trhu, s cílem hledat přepravní synergie.

Související