Ačkoliv podíl vozidel využívajících jako palivo stlačený zemní plyn (CNG) činí v Česku jen 0,1 procenta z celkového počtu všech registrovaných aut, spotřeba CNG se postupně zvyšuje. V roce 2013 se meziročně zvýšila o 44 procent a za loňský rok o dalších 36 procent na téměř 30 milionů metrů krychlových. Za posledních 10 let se zvýšila desetinásobně. Tak jak se zvyšuje počet vozidel na CNG (a postupně i LNG), bude se i nadále zvyšovat spotřeba CNG a LNG nejen u nás, ale i v celé EU. Vyplývá to z informací, které ve středu zveřejnil Český plynárenský svaz.

Zvyšování spotřeby CNG, jako bezprašného a velmi výkonného paliva, bude vzhledem k plánům čisté mobility jednotlivých zemí Evropské unie stále narůstat. Evropský parlament navíc navrhuje snižování emisí některých látek znečišťujících ovzduší.

Největší meziroční nárůst prodeje CNG na plnicích stanicích plynárenských společností měla společnost Vemex, a to 84,8 procenta. Druhý nejvyšší nárůst pak měla společnost E.ON Energie s nárůstem 58,8 procenta, následovaná  firmou Pražská plynárenská Distribuce (7,6 procenta) a RWE (6,3 procenta).

Společnost Vítkovice CNG Vitall prodala jen v minulém roce už koncem října milion metrů krychlových stlačeného zemního plynu.

S kilogramovou výtočí CNG na našich stanicích jsme velmi spokojeni," řekl Václav Loula, ředitel pro jakost ze společnosti Benzina. "Její nárůst, odpovídající počtu CNG vozidel, i když v menších číslech, je procentuálně stejný jako u našich prémiových paliv - což je velký úspěch CNG," dodal.

Eurogas, mezinárodní sdružení 50 nejvýznamnějších plynárenských subjektů v Evropě, vydalo v roce 2013 zprávu Long-term Outlook for Gas to 2035. V části Doprava se uvádí, že spotřeba CNG má potenciál se do roku 2035 v EU-27 až sedminásobně zvýšit. Podle odhadů Eurogasu je pravděpodobné, že spotřeba výrazně stoupne, a to z 2,43 miliardy m3 v roce 2010 na řádově 17 miliard m3 do roku 2035.