Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Nebude to však jednoduché, protože v mnoha zemích vyšlo šetření z módy, a Škoda je přitom ve vyspělých, západoevropských státech alternativou pro toho, kdo chce ušetřit na ceně a přitom neslevit z nároků na kvalitu.

Růst celkového evropského automobilového trhu by se navíc měl podle odhadů analytiků letos přesunout do jiných zemí. Zatímco v posledních dvou letech byla tahounem Velká Británie, kde má Škoda z historických důvodů velmi dobrou pozici, pro letošní rok se ve Spojeném království očekává stagnace.

Německo, které je pro Škodu Auto největším a nejvýznamnějším trhem, se chová stabilně – letos podle odhadů společnosti PwC vykáže růst o 2,2 procenta. Právě tam by ovšem Škoda mohla výrazně posílit své pozice díky třetí generaci modelové řady Fabia i díky novému Superbu, protože prodej škodovek v Německu nestojí – na rozdíl od některých jiných zemí – jen na mimořádně úspěšné Octavii.

Středoevropské a východoevropské trhy by měly letos výrazně růst. Například Polsko a Maďarsko o zhruba 11 procent. Škoda má přitom zcela mimořádně silnou pozici v slovanských státech (zejména na Slovensku, v Polsku a Bulharsku), a výrazně nadprůměrně si vede ve všech zemích bývalého východního bloku. Nicméně prodej nových automobilů v tomto regionu je zatím tak nízký, že celkovým evropským pořadím nezamíchá.

Důležité proto bude, zda Škoda dokáže vytěžit také z růstu, který letos (po nedávném období drtivých propadů) očekávají jihoevropské země. Ve Španělsku, Francii a Itálii má sice Škoda velmi složitou situaci, protože tam bojuje se silnými domácími značkami, které cílí na podobné skupiny zákazníků, i tam by však mohla začít posilovat.

Už delší dobu se jí totiž daří přesvědčovat o svých kvalitách Němce, Rakušany a Švýcary, a tato důvěra by se měla začít přelévat k jejich sousedům do Francie a Itálie.

Související