A že bývaly krásné: "Tati, až budu velký, jak předjedu škodovku?" "Ale to přece dokážeš už teď. Běž, chlapče, utíkej!"

Komici, kteří se vyprávěním těchto anekdot živili, si museli najít jiné téma nebo odejít do důchodu. Nikdo mladší třiceti let by jim prý už nerozuměl. Škoda patří ve Velké Británii k nejdynamičtěji rostoucím značkám.

V zemi se již prodává více vozů s okřídleným šípem než třeba automobilů značek Renault a Fiat. A z hlediska mladoboleslavské automobilky se Velká Británie stala druhým nejdůležitějším trhem v Evropské unii (po Německu a před Českou republikou).

Při pohledu do londýnských ulic to ale není příliš patrné. Obdobně jako v Česku, také ve Velké Británii se totiž hlavní město od zbytku země výrazně odlišuje. V Londýně se stále hraje na prestiž a k bydlení v řadě čtvrtí nevyhnutelně patří alespoň Audi, Mercedes či BMW.

Na anglickém venkově už je to jiné, a ještě více škodovek se prodává ve Skotsku. Souvisí to nejen s mentalitou obyvatel, ale také s historickými zkušenostmi.

Stará anekdota sice zní: "Co je to škodovka na kopci? Prostě zázrak!", ale ve skutečnosti si majitelé škodovek s motorem vzadu pochvalovali hlavně jejich schopnost poradit si s nepříznivými podmínkami. Když napadal sníh, skoro všichni stáli, jen škodovky jely.

obalka Ekonom 2014 51 52O tom, jak Škoda v Británii ujíždí soupeřům, si můžete přečíst v aktuálním vánočním dvojčísle týdeníku Ekonom. Objednat si jej můžete i přes SMS. V elektronické podobě je k dostání i na iPadu a iPhonu a tabletu Samsung.

Související