Mezi uchazeči jsou společnosti Cetag, Arthur D.Little, BDO IT a CGI IT Czech Republic. Společnou nabídku pak podaly PricewaterhouseCoopers ČR s M.T. Legal a KPMG s Tempest Czech a AK Volopich, Tomšíček a spol.

Nabídky bude nyní posuzovat hodnoticí komise. Rozhodujícím kritériem bude cena, která má váhu 60 %, úroveň vzorové metodiky pak 40 %.

Ministerstvo stanovilo, že nabídková cena nesmí přesáhnout 100 mil. korun. Z podaných nabídek ale vyplývá, že konečná cena bude výrazně nižší, uvedlo ministerstvo dopravy s tím, že pokud časový harmonogram neovlivní další postup účastníků soutěže, mohl by být projektový manažer vybrán v průběhu září.

Jeho úkolem bude především zpracovat podrobnou studii efektivity jednotlivých způsobů výběru mýta po roce 2016 a do konce letošního roku by měl veškeré varianty vyhodnotit. Na základě tohoto materiálu ministerstvo připraví a předloží vládě materiál s posouzením nákladů a výnosů různých modelů mýta.

Podle toho pak kabinet rozhodne o budoucí podobě výkonového zpoplatnění v ČR. Projektový manažer následně připraví spolu s ministerstvem dopravy podrobné zadávací podmínky soutěže.

Ministerstvo dopravy v podmínkách soutěže počítá s tím, že vítězná společnost bude mít i roli administrátora, bude tedy spoluodpovědná za zadání a výběr potenciálních dodavatelů.

Související