Skříňové Vito je k dispozici ve třech délkách karoserie a se třemi variantami pohonu. S užitečnou hmotností až 1369 kg je mistrem v této disciplíně. Vito Mixto spojuje výhody skříňové verze a kombi. Zcela novou kapitolu otvírá Mercedes-Benz s novým modelem Vito Tourer pro přepravu osob. 

Jako první vozidlo ve své třídě je Vito na výběr s pohonem zadních kol, s pohonem všech kol a nyní i s pohonem předních kol. Tato verze je lehčí a u prázdného a málo zatíženého vozidla nabízí výhody rovněž v oblasti trakce. V neposlední řadě přesvědčí i atraktivní pořizovací cenou. Osvědčený pohon zadních kol je vhodným řešením pro jízdy s vysokým zatížením, těžkými přívěsy a při požadavku vysoké jízdní dynamiky, pohon všech kol nabídne vysokou trakci i za nepříznivých podmínek a mimo zpevněné cesty.

K dispozici jsou dva motory v pěti výkonových variantách. Kompaktní čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru má výkon 65 kW (model 109 CDI) nebo 84 kW (111 CDI). Při vyšší celkové hmotnosti a pro náročný provoz s přívěsem je správnou volbou pohon zadních kol a čtyřválec se zdvihovým objemem 2,15 litru uložený vpředu podélně. Ten je k dispozici ve třech výkonových stupních: 114 CDI s výkonem 100 kW (136 k), 116 CDI se 120 kW (163 k), a 119 BlueTEC s výkonem 140 kW (190 k). Nejsilnější model splňuje emisní normu Euro 6. 

V porovnání s předchůdcem klesla spotřeba nafty v kombinovaném režimu EU v průměru o 20 procent. Mimořádně šetrně hospodaří s palivem verze BlueEfficiency. Všechny varianty motorů mají prodloužené intervaly údržby - až na 40 tis. km, nebo dva roky. 

Oproti předchozí generaci je Vito ve všech třech variantách o 140 mm delší – měří 4895 mm, 5140 mm nebo 5370 mm. Hlavním důvodem je prodloužená příď, která poskytuje vyšší úroveň ochrany při střetu s chodcem. Výška je v závislosti na modelu maximálně 1910 mm. Jádro nabídky tvoří modely s celkovou hmotností 2,8 t a 3,05 t, které jsou doplněny variantami s celkovou hmotností sníženou na 2,5 t, resp. zvýšenou na 3,2 t. Díky novému pohonu předních kol a kompaktnímu vznětovému motoru má skříňová varianta se středně dlouhou karoserií a standardní výbavou pohotovostní hmotnost jen 1761 kg. Obrem z hlediska užitečné hmotnosti ve své třídě je Vito s pohonem zadních kol s celkovou hmotností 3,2 t a užitečnou hmotností 1369 kg.

 

Související